Sociale media is een belangrijk onderdeel van ons leven geworden. Vandaag spenderen 7 op de 10 mensen elke dag minstens een uur op sociale platformen.
Het is logisch dat ondernemingen strategieën ontwikkelen om deze netwerken ook voor marketing te gebruiken. Facebook, Instagram en tal van andere verschillende kanalen bieden de beste mogelijkheden om consumenten in het digitale tijdperk te bereiken.
Je bent misschien een klein bedrijf, maar je verdient groot succes met social media adverteren!
Wens jij meer verkeer naar je website en meer conversies? Adverteren op social media is een zeer effectieve manier om jouw bedrijf een flinke boost te geven. Contacteer ons vandaag en onze marketeers gaan meteen aan de slag!
In de wereld van vandaag zou het voor bedrijven onverstandig zijn om geen aanwezigheid op sociale media te hebben.
Nu 80% van de mensen een Facebook account heeft en alle andere platforms alleen maar groeien, heeft jouw onderneming er ook één nodig om een massa aan potentiële klanten te bereiken.
Social media advertising is niet alleen een 'must have' voor merkbekendheid, maar zou ook in elke strategie van online marketing aan bod moeten komen.
Met adverteren op social media kun je jouw advertentie-uitgaven rechtstreeks richten op die bepaalde doelgroep die het belangrijkst is voor je bedrijf en zo meer merkbekendheid creëren. Dit zal uiteindelijk resulteren in meer verkoop. Een ideale investering dus!
Met een effectieve campagne-opzet en targeting brengen we jouw merk onder de aandacht van degenen die er echt toe doen.
We zorgen ervoor dat je voor jouw doelgroep staat en zorgen voor een gezonde communicatie met de juiste markt.
Door jouw social media campagnes aan te passen aan de juiste doelgroep, praten we met de juiste mensen en helpen we hen de waarde van je product of dienst te realiseren en van hen jouw loyale klanten te maken.
Met social media adverteren kun je nieuwe mensen laten kennismaken met je bedrijf, waardoor je naamsbekendheid wordt vergroot voor die bepaalde potentiële klanten die je merk nog niet kennen.
Hoe meer jouw merk zich laat zien op social media, hoe beter personen uit je doelgroep jouw onderneming kunnen bereiken.
Zoveel mogelijk relevante mensen bereiken tegen de laagst mogelijke kosten is één van de beste eigenschappen van social media adverteren.
De kosten per duizend weergaven van deze ads zijn relatief goedkoop in vergelijking met traditionele advertenties.
Het verbeteren van de kwaliteit van jouw content heeft een directe impact op de kwaliteit van de leads die naar je website gaan. Hoe meer kwaliteitsvolle leads, hoe hoger de conversieratio van jouw advertenties.
Bij Delagoo kunnen onze social advertising experts je helpen kwalitatief verkeer op te bouwen door ervoor te zorgen dat jouw advertentie via social media op de juiste markt voor jouw bedrijf worden gericht.
De markt van vandaag is meer geïnteresseerd in inhoud die waarde geeft en hoe ze hun leven kunnen verbeteren.
Wij helpen jouw onderneming hoogwaardige inhoud te creëren die jouw expertise laat zien om de zichtbaarheid te verbeteren door onze aandacht te richten op jouw doelgroep en doelstellingen.
Facebook is één van de populairste kanalen om te adverteren op social media. Adverteren op Facebook is waardevol voor bedrijven om websiteverkeer te stimuleren en een breed scala aan doelgroepen te bereiken.
Of je bedrijf nu tot B2B, B2C of e-commerce behoort, het is gemakkelijk om jouw producten of diensten onder de aandacht van je doelgroep te brengen met behulp van een goede Facebook campagne.
Één van de belangrijkste doelstellingen van Facebook adverteren is dat de campagnes helpen om de juiste mensen te targeten en miljarden actieve gebruikers te bereiken.
Je kan door te adverteren met Facebook Business Manager gebruik maken van verschillende advertentie-indelingen. Denk hierbij aan dynamisch, carrousel, video en meer.
Alle ondernemingen die met succes een Facebook campagne in hun marketingstrategie kunnen implementeren, kunnen hun bedrijf aanzienlijk laten groeien op een voorspelbare, meetbare manier. Daarom is social media adverteren op Facebook van fundamenteel belang voor het succes van bedrijven die snel willen groeien, ongeacht het type onderneming dat ze hebben.
Instagram is één van de kanalen op social media waar we op creatieve wijze bepaalde ads kunnen plaatsen via beeld, video en carrousel.
Door Instagram adverteren te gebruiken, kun je jouw producten of diensten aan miljarden mensen laten zien. Het merendeel van de actieve gebruikers deden al een aankoop na het bekijken van een Instagram advertentie.
We weten dat Instagram miljarden gebruikers op zijn kanaal heeft en deze in de loop van de tijd alleen maar meer aantrekt.
Met een advertentieherinnering die 2 keer hoger is dan die van andere kanalen op social media, is Instagram één van de beste plaatsen om op te adverteren en merkbekendheid te bevorderen.
In wezen is merkbekendheid de eerste stap die elke consument moet zetten om een echte klant te worden. Dankzij social media adverteren met grote platforms zoals Instagram, zullen meer consumenten jouw bedrijf opmerken.
Dat betekent dat meer consumenten op de advertentie van jouw Instagram campagne zullen klikken, wat uiteindelijk kan leiden tot een groter conversie-percentage.
Het toonaangevende professionele netwerk voor sociale media is LinkedIn. Hier kun je makkelijk adverteren aan potentiële B2B klanten.
Het helpt je om met een doelgerichte advertentie een breed scala aan professionele en niet-professionele mensen te bereiken. LinkedIn campagnes zijn een effectieve manier om de geloofwaardigheid van jouw bedrijf te vergroten en verkeer naar je bedrijfspagina te leiden.
In het verleden heb je misschien gehoord dat alle LinkedIn niet veel functies hadden voor het promoten van je merk. Maar de afgelopen jaren heeft het zakelijk platform veranderingen en ontwikkelingen aangebracht in hun advertentieplatform.
Voorheen konden ondernemingen alleen adverteren voor een zeer algemeen publiek, waardoor het moeilijk was om leads te krijgen.
Nu heeft LinkedIn een functie waarmee je kan targeten op leeftijd, geslacht, interesses, functietitel, branche, locatie en meer.
72% van alle B2B bedrijven geeft aan dat ze nieuwe klanten krijgen via betaalde LinkedIn advertenties. B2B marketeers verklaarden dat het het eersteklas sociale media platform is. Het is altijd beter voor B2B ondernemingen om een LinkedIn campagne te gebruiken om webverkeer, merkbekendheid en conversies te vergroten.
Door het professionele karakter van LinkedIn is de kans groot dat jouw advertenties serieuzer worden genomen. Dit is het juiste kanaal om besluitvormers en leidinggevenden op hoog niveau te bereiken.
Beeldadvertenties zijn geweldig om verkeer naar je website te leiden. Ze zijn eenvoudig te maken en kunnen worden gekoppeld aan links naar bepaalde pagina's op je site. De advertenties kun je gebruiken op bijna elk social media kanaal, maar presteren het sterkst op Facebook, Instagram en LinkedIn omdat mensen afbeeldingen op deze platforms willen en verwachten.
Alle afbeeldingen waarbij men weinig of geen tekst gebruikt zorgen meestal voor een betere publiekservaring. Daarom geeft Facebook jouw advertentie alleen weer als maximum 20% van de afbeelding tekst bevat. Boekomslagen, albumomslagen en productafbeeldingen zijn meestal vrijgesteld van deze regel voor social media adverteren.
Videoadvertenties zijn super populair op sociale media. Ze zijn niet alleen beschikbaar op elk groot social media platform, ze hebben ook grotendeels de voorkeur boven andere soorten advertenties.
Videoadvertenties zijn visueel boeiend en werken goed om je doelgroep te bereiken en hun aandacht vast te houden. Net als bij beeldadvertenties, beginnen deze ads met een standaard video met een tekst-indeling op basis van het platform en je doelstellingen.
Het heeft een grotere invloed op je doelgroep als je je videoadvertentie beperkt tot één krachtige boodschap.
Vaak is de manier waarop gebruikers met een platform omgaan (aanklikken en scrollen) ook van invloed op de interessante dingen die je kunt doen met een videoadvertentie op verschillende kanalen.
Carrouseladvertenties worden vooral gebruikt om een dieper verhaal over je merk te vertellen. Je kan met zo een advertentie meer laten zien en je doelpubliek meenemen op een interactieve rit.
De meeste carrouseladvertentie-indelingen zijn beschikbaar voor Facebook en Instagram en stellen je in staat om maximaal 10 verschillende afbeeldingen of video's in een carrouseladvertentie te presenteren elk met zijn eigen individuele link en call-to-action.
Facebook zal zelfs de volgorde van de carrouselafbeeldingen optimaliseren op basis van de prestaties van elke kaart, maar als je dit advertentieformaat gebruikt om een opeenvolgend verhaal te vertellen, kunnen wij je natuurlijk afmelden voor deze geautomatiseerde functie.
Productadvertenties zijn geweldig om te gebruiken wanneer je voor meer dan 10 producten wilt adverteren of klanten op een meer dynamische manier wilt retargeten.
Je hebt deze dynamische advertentie-berichten waarschijnlijk al gezien in je sociale feeds nadat je een webshop hebt bezocht.
Hierbij gebruiken we Facebook Pixel-tracking om eerder bekeken en best presterende producten weer te geven.
Met platforms zoals Facebook en Instagram kun je meerdere producten rechtstreeks in berichten plaatsen, zodat mensen deze gemakkelijker kunnen ontdekken en gebruiken.
Collectieadvertenties worden vaak gemaakt in de vorm van productadvertenties die een meer meeslepende en visuele ervaring voor doelgroepen mogelijk maken. Ze zijn als een etalage waar gebruikers producten kunnen bekijken: een grote afbeelding of banner met een rij van vier afbeeldingen eronder.
Door op een collectieadvertentie te klikken, gaan gebruikers snel naar een pagina op je website of webshop. Dit is bedoeld om de interesses en intentie van consumenten te helpen koesteren.
Voor bijna elk budget kun je adverteren op social media, van slechts een paar euro's per dag tot campagnes van dagelijks duizenden euro's.
Advertenties op de meeste sociale media platformen worden verkocht in een veilingformaat. Je stelt een maximum bod in voor een doelresultaat (zoals een klik), of een maximum budget per dag voor je campagne. Er is hierbij geen vast bedrag om te betalen.
Verschillende factoren zijn hiernaast ook van invloed op hoeveel je betaalt voor een advertentie op social media, naast wat je concurrenten bieden. Deze factoren omvatten onder andere:
- De kwaliteit van jouw advertentie
- Het doel van je campagne
- Welk type doelgroep je wilt bereiken
- Het gebied dat je target
Beslissen welk kanaal je het beste kan gebruiken, het juiste budget instellen, navigeren door de opties voor doelgroeptargeting en creatieve advertenties ontwerpen die de aandacht van je doelgroep trekken, is een kunst die we in de loop der jaren hebben ontwikkeld.
Wij gebruiken geen standaard strategie voor social media marketing en we hebben een frisse benadering met elke klant, branche en doelgroep.
Of het nu gaat om het genereren van meer bezoekersaantallen en naamsbekendheid of om iets dat je wilt verkopen, dankzij ons team kun je het waarmaken.
We verdiepen ons volledig in je bedrijf voordat we beginnen met het bouwen van je social advertising strategie.
Je krijgt regelmatig rapporten om ervoor te zorgen dat we te allen tijde aan de doelstellingen van je advertentie werken.
Onze aanpak van adverteren op social media versnellen ongetwijfeld je resultaten. Je kunt mensen direct bereiken op sociale platformen met een advertentie.
Dit betekent dat je snel volgers, betrokkenheid en websiteverkeer kunt genereren.
Hoe meer advertentiebudget je kunt bieden, hoe meer mensen uit je doelpubliek we kunnen bereiken. Naarmate je meer relevante mensen bereikt met je campagne, open je de deur voor meer naamsbekendheid, verkeer en verkoop.
Adverteren op sociale media is de meest kosteneffectieve vorm van adverteren die momenteel beschikbaar is. Gemiddeld kun je 5 euro uitgeven en 1.000 mensen bereiken.
In vergelijking met adverteren op traditionele media is adverteren op sociale media tot wel 3 keer goedkoper.
Bij het opstellen van een social media campagne stellen we jou een budget voor en voorspellen we de verschillende resultaten dat men met deze kosten kan bereiken.
Samen met onze klanten overleggen we hoeveel budget we kunnen gebruiken om de meest optimale advertentie weer te geven tegen weinig kosten.
Als je jouw digitale marketingstrategie naar een hoger niveau wilt tillen en meer wilt weten over hoe wij je onderneming kunnen helpen met adverteren op social media of andere online marketing diensten zoals het beheer van social media accounts, neem dan vandaag nog contact met ons op.