Social media beheer

Social media beheer

Maak deel uit van het dagelijkse leven van jouw klanten met social media beheer

Een bedrijf dat niet aanwezig is op sociale media, is een gesloten bedrijf. Althans, zo ervaren de hedendaagse consumenten het.

Maar het is niet genoeg om enkel een pagina te hebben op een social media kanaal. Als je goede resultaten wilt behalen, is het belangrijk dat je een goed social media beheer hebt.

Met een geschikte marketingstrategie en contentplanning voor jouw bedrijf kan je ontdekken wat jouw doelgroep vraagt, jouw merk versterken en gemakkelijker de gebruikers bereiken die klant kunnen worden

Wat is social media beheer?

Social media beheer of social media management is het proces van het beheren van jouw online aanwezigheid op social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn door het maken, publiceren en analyseren van content die je plaatst.

Beheer van sociale media omvat ook het betrekken van en communiceren met gebruikers op sociale media.

Social media marketing gaat over onze relatie met klanten

Bij het beheer van sociale media accounts wordt de nadruk gelegd op communicatie en het actief opbouwen van relaties met klanten

Je moet hiervoor eerst zorgvuldig evalueren welk sociaal netwerk voor jou het meest effectief is en je doelgroep definiëren voordat je inhoud gaat maken. Wanneer je dit goed toepast, bereik je een hoge betrokkenheid van fans.

Voordelen van social media

Merkbekendheid ontwikkelen

Social media is de perfecte tool om het beste doelpubliek voor je merk te vinden. Het zorgt ervoor dat je jouw potentiële klanten bereikt en je producten en diensten voor hen positioneert. Het versterkt de mond-aan-mondreclame en zorgt voor een krachtige naamsbekendheid.

Klantenrelaties opbouwen

Social media is een goed online marketing middel om vertrouwen met je klanten op te bouwen. Dit zal loyale klanten creëren die positieve mond-aan-mondreclame zullen ontwikkelen.

Social media is ook kosteneffectief, aangezien het verwerven van een nieuwe klant duurder is dan het behouden van een bestaande.

Websiteverkeer vergroten

De zichtbaarheid op social media is een goede manier om bezoekers naar jouw website te leiden. Door websitelinks en bestemmingspagina's toe te voegen aan jouw social media posts of aan jouw verhalen, worden je volgers precies naar de pagina geleid die je wilt dat ze bekijken.

Gratis account en berichten

Het aanmaken van een social media account is helemaal gratis en het publiceren van een post kost je ook niets, tenzij het een betaalde post is.

Dit is een post waarbij je betaalt om je bericht te laten verschijnen aan de mensen die je pagina niet volgen maar die wel mogelijks geïnteresseerd zijn in je producten of services.

Klanten op de hoogte houden

Wanneer je belangrijke zaken dringend moet delen of een promotie wilt aankondigen, kan je dit heel simpel en snel communiceren.

Het kost maar een paar minuten om een ​​bericht te schrijven en deze te publiceren. Als je publiek het bericht leuk vindt, kunnen ze het opnieuw delen met hun vrienden en dat is praktisch gratis reclame.

Kanalen voor social media management

Facebook

Facebook is nog steeds de koning van de sociale media. De meeste Facebook-gebruikers zijn tussen de 16 en 54 jaar oud, waardoor het een ideale plek is om producten en diensten te promoten. Een goede Facebook-paginabeheerstrategie leidt tot geweldige resultaten bij het vinden van nieuwe klanten.

Facebook Logo

Instagram

In de afgelopen jaren heeft Instagram een ongelooflijke populariteitsgroei doorgemaakt, wat heeft geleid tot miljarden actieve gebruikers. Deze groei opent nieuwe mogelijkheden voor het promoten van je eigen merk met een strategie om interessante inhoud te publiceren.

Instagram Logo

LinkedIn

LinkedIn richt zich, in tegenstelling tot Facebook en Instagram, op het vormen van zakelijke connecties. LinkedIn is een B2B (business-to-business) sociale media kanaal. Als je producten of services aan andere bedrijven aanbiedt, maak dan zeker op een professionele manier gebruik van LinkedIn.

Linkedin logo

Twitter

Gebruiksgemak en een informele sfeer van posten is de belangrijkste kwaliteit van Twitter. Door het regelmatig te gebruiken, kan je jouw merkbekendheid vergroten.

twitter logo

Wat is het verschil tussen social media beheer en social media adverteren

Beheer van sociale media richt zich uitsluitend op organische inhoud. Dat wil zeggen, inhoud die je zelf maakt voor op je pagina's en niet waarvoor je betaalt.

Omdat online marketing draait om het streven naar een specifiek doel, is het belangrijk om een ​​social media strategie te hebben die is opgebouwd rond het bereiken van dit doel.

Om de gewenste resultaten te krijgen, kan je overwegen om social media advertising te gebruiken. Hierbij wordt er dan een betaalde advertentie weergegeven in de sociale feeds van jouw doelgroep.

 

sociale media op mobiel

Waarom social media uitbesteden?

Je wilt betere resultaten

Meer omzet, meer bezoekers, meer klanten, meer winst. Social media uitbesteden aan echte professionals zorgt ervoor dat je een publiek kan bereiken dat echt geïnteresseerd is in wat je verkoopt. Je kunt ze naar je site lokken en de gewenste conversie behalen.

Je weet niet hoe je social media moet gebruiken om je doelgroep te overtuigen

We weten hoe het is als je begint met social media, alles lijkt ingewikkeld en moeilijk. Dankzij het uitbesteden van sociale media heb je alle tijd nodig om je bedrijf te laten groeien, zonder je zorgen te maken over de technische aspecten.

Laat ons jou een helpende hand bieden om het ware potentieel van jouw onderneming te ontketenen.

Je wenst meer verkeer naar je website

Het maakt niet uit in welke positie jouw bedrijf zich op de markt bevindt ten opzichte van je concurrenten, een bevoorrechte aanwezigheid op sociale media kan zorgen voor het massaal bereik van consumenten die je bedrijf nog niet kennen.

Je wilt mensen aantrekken die echt geïnteresseerd zijn in wat je verkoopt

Heb je een website of webshop en fysieke winkel? In dit geval kunnen we de aandacht en interesse trekken van je doelgroep door middel van unieke content.

Je wilt jezelf tijd besparen

Tijd is één van de meest voorkomende redenen waarom bedrijven niet actief bezig zijn met sociale media. Social media uitbesteden is hier de oplossing!

Wanneer je een social media bureau inhuurt, krijg je marketeers die al je social media inspanningen voor hun rekening nemen.

Social media beheer: onze werkwijze

Het optimaliseren van jouw social media kanalen

Voor we van start gaan met het plaatsen van content, kijken we of jouw bedrijfspagina's op de social media accounts van A tot Z in orde zijn. Als je nog geen bedrijfspagina hebt zorgen wij voor de aanmaak en het design ervan.

Opmaak van de contentkalender

Eens je sociale media kanalen in orde zijn, plannen we op voorhand de content in met een contentkalender.

Dit gebeurt meestal op maandelijkse basis. We plannen je social media berichten op het correcte tijdstip in zodat we op het perfecte moment jouw (potentiële) klanten bereiken.

Goedkeuring van de contentplanning

Wanneer we de contentkalender hebben opgemaakt, verzenden we deze naar jou. Deze kan je dan goedkeuren en eventueel wijzigen.

Wij posten unieke content op jouw kanalen

Na jouw goedkeuring, plannen we jouw content in op de social media kanalen en worden deze unieke berichten waar jouw doelgroep dol op zijn gepost op het perfecte tijdstip.

Rapportage

Wil je graag maandelijks een overzicht ontvangen van de resultaten van je content? Vraag gerust naar een rapport. Wij maken deze zeer overzichtelijk voor jou op.

Veelgestelde vragen over social media management

Hoe vaak moet ik iets posten op sociale media?

Hoewel sommigen beweren dat het het beste is om bijna dagelijks of wekelijks op social media te posten, adviseren wij je om je meer op de kwaliteit dan op de kwantiteit te focussen.

Berichten op sociale media zijn nuttig om jouw publiek te betrekken en er is niets mis met elke dag iets te plaatsen, maar let er wel op dat de content vermakelijk en relevant moet blijven.

social media post

Welke resultaten kan ik verwachten met social media?

De belangrijkste groei-indicatoren die we waarnemen zijn jouw volgers, hun betrokkenheid en het verkeer naar jouw website.

Al deze criteria zijn van invloed op jouw omzet op de lange termijn. Je zult zien hoe ze van maand tot maand groeien en we zullen de voortgang volgen om te bepalen wat het beste voor jou werkt.

Hoeveel maandelijks verkeer op mijn website kan ik verwachten?

Organisch verkeer naar jouw website kan toenemen naarmate het aantal volgers toeneemt. Om echter een onmiddellijke toename van het websiteverkeer op te merken, kan je gebruik maken van social media adverteren.

meer online zichtbaarheid

Hoe kan ik het aantal volgers vergroten?

We kunnen het aantal vergroten door middel van organische berichten en/of betaalde social media advertenties. Voor dat laatste heb je wel een advertentiebudget nodig.

Organisch gebruiken we technieken om het publiek te vergroten zonder dat er betaalde advertenties nodig zijn zoals bijvoorbeeld mensen aanzetten om de post te liken of erop te reageren.

Jouw aanwezigheid op sociale media is onze topprioriteit

Tegenwoordig moeten bedrijven snel en onmiddellijk communiceren, daarom maken we bij Delagoo jouw social media content en beheren we jouw pagina's volgens jouw doelen en noden.

Als je jouw merk of de digitale aanwezigheid van jouw bedrijf wilt verbeteren, contacteer ons dan gerust voor een gratis offerte en/of vrijblijvend gesprek!