Adverteren op Google

Google Ads campagnes die de gewenste klanten genereren

Onmiddellijk meer klanten en conversies

Hoog scoren binnen de onbetaalde zoekresultaten met zoekmachine optimalisatie kan bij veel zoekwoorden maanden duren. Hoewel het een noodzakelijk onderdeel is van een slimme digitale strategie, is er soms behoefte aan meer directe resultaten.

Of je nu het aantal bezoekers van je site wilt doen groeien of je verkoop wilt stimuleren, Google Ads is een ideaal platform voor je zoekcampagne.

Door effectieve online campagnes op te zetten en te targeten maak je echt snel resultaat. Dit alles helpt je om de aandacht van je doelgroep te trekken zodat je ze kunt omzetten in winstgevende en tevreden klanten.

Hulp nodig bij het adverteren op Google? Delagoo, een online marketing bureau in Mechelen laat bedrijven opvallen met moderne oplossingen.

Jouw succes is onze prioriteit, contacteer ons vandaag nog via onze website, telefoon of e-mailadres en stel ons je idee voor. Wij maken en beheren een uitstekend presterende Google Ads campagne aan een zo laag mogelijke kost.

Wat is Google Ads?

adverteren op google

Google Ads (vroeger AdWords) is een advertentiedienst waarmee bedrijven en merken advertenties weergeven in de zoekresultaten en/of het display netwerk van Google. 

Een adverteerder betaalt alleen wanneer een gebruiker op een advertentie klikt die wordt weergegeven in één van de netwerken van Google waaronder het zoeknetwerk, display netwerk en shopping netwerk. Een vertoning van een advertentie is hierbij gratis.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Je kunt met zoekmachine adverteren (ook wel search engine advertising genoemd) jouw betaalde advertentie direct weergeven in alle zoekresultaten van Google om snel gevonden te worden. Dit doe je met Google Ads.

Door middel van deze slimme digitale marketing strategie laten we advertenties met elk een heel aantrekkelijke titel in Google zien aan mensen die met een specifiek zoekwoord op zoek gaan naar oplossingen en informatie over je product of dienst.

Advertentiegroepen

Een zoekcampagne bestaat uit advertentiegroepen. Hiermee zorg je ervoor dat een digitale campagne op Google goed wordt onderverdeeld in categorieën.

Bij het opzetten van een online campagne met de tools van Google groeperen we alle advertenties en zoekwoorden (keywords) in advertentiegroepen zodat alles relevant blijft. In een advertentiegroep breng je zoekwoorden bij elkaar die sterk op elkaar lijken.

Dit zorgt verder voor meer potentiële klanten die interesse hebben en op jouw advertentie willen klikken.

Wanneer betaal je voor advertenties?

Het werkt als volgt: enkel wanneer er iemand op de advertentie klikt betaal je automatisch een klein bedrag. Dit wordt de cost per click of CPC genoemd.

De gemiddelde kosten per klik (CPC) liggen slechts tussen 1 en 2 euro. Talloze zoekers zien wat we adverteren, maar je betaalt automatisch wel alleen voor degenen die op de landingspagina (bepaalde URL) komen.

Google Ads maakt gebruik van een veiling, waarop adverteerders bieden op zoekwoorden die relevant zijn voor hun website.

Het geschikt budget van de biedingen en de klikken kunnen verschillend zijn. Stel dat je 1 euro biedt per klik dan wilt dit niet zeggen dat je 1 euro betaalt voor elke klik.

Het is enkel een budget dat jullie maximaal willen uitgeven per klik. Delagoo kiest hiervoor samen met jou je gemiddelde kosten per dag om de maximale resultaten uit het adverteren te krijgen.

Wil je graag beginnen met jouw Google AdWords te laten uitbesteden? Neem contact op met Delagoo via deze website, ons e-mailadres of bel ons op ons telefoonnummer.

adverteren op Google

Hoeveel kost adverteren op Google?

Wil je de gemiddelde prijzen weten van AdWords? Er is geen eenduidig antwoord op de vraag die we ons allemaal stellen. Dat komt omdat Google Ads een handig en aanpasbaar advertentieplatform is. Hoeveel budget je gebruikt kies je zelf en wanneer je het uitgeeft kies je ook zelf.

Je kunt jouw advertentie-uitgaven op elk moment aanpassen. Dit is waarom de flexibiliteit van het budget bij Google AdWords één van de grootste pluspunten is.

De kosten per Google Ads campagne zijn namelijk afhankelijk van een paar factoren zoals bijvoorbeeld de concurrentie die op dat moment ook bieden op jouw verschillende zoekwoorden.

Wanneer je meer biedt voor een keer dat iemand op een advertentie klikt, zorg je ervoor dat je meer gaat uitgeven. Wij bij Delagoo stellen met jou een geschikt budget per dag vast om op elk moment de meeste resultaten met jouw campagne te bereiken.

Hou er rekening mee dat je mogelijks meer betaalt dan het maximum budget (bod) per dag, maar je betaalt uiteindelijk nooit meer dan het afgesproken geld per maand.

Stel ons een maximum maandelijks budget voor dat je bereid bent uit te geven en wij voorspellen hoeveel klikken jouw advertenties zullen bereiken bij jouw digitale campagne.

Contacteer ons voor een gratis offerte voor je Google Ads campagne. Denk je daarmee akkoord te zijn? Dan gaan we meteen aan de slag.

Onze aanpak

Analyse en zoekwoordonderzoek

Een grondige marktanalyse is essentieel om je te onderscheiden van de concurrentie. We nemen de tijd om een zoekwoordonderzoek te doen. 

Hierdoor garanderen we dat iedere advertentie wordt weergegeven aan mensen die van plan zijn om jouw product te kopen.

Advertenties schrijven en optimaliseren

Als het om het instellen van betaalde advertenties gaat, houdt ons team het natuurlijk nooit bij één versie. We denken aan ieder detail en creëren, testen en verbeteren voortdurend!

Delagoo gaat de resultaten van het adverteren steeds in de gaten houden om ervoor te zorgen dat de potentiële klant voor je kiest en niet voor iemand anders.

Rapportage en analyse

Als de campagne is ingesteld volgen we deze daarna bijna dagelijks op. We verbeteren en vervangen onderdelen van de campagne waar nodig.

Ook koppelen we je eigen Google gmail account aan je nieuw of bestaand account van Google Ads zodat je alles kunt blijven opvolgen. Hiermee breng je alles goed in kaart. Verder bieden we je met onze rapportage een inzicht in elk laatste resultaat van je campagne.

Waarom is adverteren op Google effectief?

Meer flexibiliteit

Google heeft momenteel het grootste betaalde zoeknetwerk. Google Ads laat bedrijven toe om alle relevante advertenties en informatie aan de gerichte doelgroep te tonen binnen de eerste resultatenpagina. Hieronder lees je de voordelen van deze advertentiedienst.

Klikken op advertenties betalen met het gebruik van een Google AdWords account is een digitale marketingstrategie die firma’s een grote mate van flexibiliteit en controle biedt.

Je kunt verder kiezen wanneer je het wilt aanpassen. Dit kan zowel voor een tijdelijke online campagne als voor een campagne op lange termijn worden gebruikt.

merkbekendheid

Betere merkbekendheid

Van zodra je met de tools van Google adverteert op zoekwoorden, staat de naam van je onderneming waarschijnlijk duidelijk op de eerste resultatenpagina wanneer je met een zoekwoord zoekt. 

Je krijgt hierdoor meer nieuwe bezoekers op jouw site en kunt je verhaal snel met hen delen.

Op het moment dat gebruikers zoeken naar informatie over de goederen en diensten die je aanbiedt, komt jouw merk terug voor hen tevoorschijn.

Pas wanneer potentiële klanten de naam van jouw bedrijf regelmatig zien, verhoogt dit de merkherinnering.

Adverteer aan de juiste consument op het juiste moment

De advertentie is dankzij de tools van Google goed zichtbaar voor nieuwe potentiële klanten wanneer ze actief op zoek zijn naar informatie en de oplossingen die jij aanbiedt. 

Ze hebben jouw producten nodig, daarom zoeken ze online naar extra informatie hierover.

In jouw AdWords advertentie kunnen we met behulp van advertentie-extensies verder meer informatie toevoegen dat belangrijk is. Een voorbeeld hiervan is de prijs van je artikelen of het telefoonnummer van je bedrijf.

Wanneer jouw onderneming op dat moment bij het zoeken van een bepaald woord een advertentie doet verschijnen, is de kans bovendien best groot dat ze met jou contact opnemen. 

campagne resultaten analyseren

Geniet van snellere resultaten

Elk bedrijf hoeft online gevonden te worden door consumenten om goede resultaten te bereiken. Hoger organisch verschijnen duurt zeker wel een aantal maanden.

Een ander groot voordeel is dus dat het snelle resultaten kan opleveren doordat Google de display- of tekstadvertenties die je hebt gemaakt vlug hoeft te verwerken.

Dankzij je account op Google Ads staan ze meestal onmiddellijk mee op de hoogste plaatsen in de zoekmachine nadat we de digitale campagne laten lopen.

hoger rendement

Krijg een hoog rendement

Op het moment dat je de Google Ads campagnes verder helemaal hebt geoptimaliseerd voor het zoeknetwerk, kun je een hoger rendement (ROI) behalen.

Hou er rekening mee dat dit wel enige tijd kost omdat we allereerst moeten uitzoeken welke aanpak bij je bedrijf past. Wij stellen samen met jou een budget op om een hoog rendement te halen. Om een beeld te krijgen van wat je de beste resultaten zullen opleveren testen en volgen we je campagne ook voortdurend.

Google Ads is hiervoor perfect sinds dat de informatie die je nodig hebt steeds beschikbaar is.

Verschillende doelen van SEA

 Een account in Google Ads aanmaken, bieden bedrijven en merken de mogelijkheid om tekstadvertenties te plaatsen aan een zelf gekozen budget waar mensen exact naar op zoek zijn.

Dit soort advertentie stel je heel eenvoudig op. Het is kort maar krachtig. Vul eerst een aantrekkelijke titel in en voeg een beschrijving toe. Hiernaast stel je een bijpassende URL (landingspagina) in. De inhoud komt overeen met wat potentiële klanten zoeken.

Op deze slimme manier gebruikt men Google Ads om de bezoeker de volledig gewenste informatie te geven.

Ook al vinden heel veel mensen reclame vervelend, we weten dat zoekmachineadvertenties met de tools van Google door bedrijven in de praktijk echt werken en met plezier worden geaccepteerd door de meeste gebruikers.

Het is daarmee een belangrijk online marketing instrument en mag worden gebruikt op elk moment en voor meerdere bedrijfsdoelen. Lees hieronder meer informatie. Wij brengen hier de twee meest voorkomende doelstellingen in kaart.

Meer websiteverkeer

Een enorm belangrijk doel van een advertentie in Google Ads is om meer nieuwe bezoekers naar een website of bepaalde pagina-URL te leiden.

Deze vorm van online marketing werkt in de eerste plaats als een bron van verkeer voor websites doordat verschillende consumenten je makkelijker vinden.

De advertenties in Google zijn gerangschikt op relevantie. Maar hun plaats binnen de eerste resultatenpagina kan ook gebaseerd zijn op het budget.

We willen dat jouw advertentie zoveel mogelijk hoog in de zoekmachine staat door een minimaal budget per dag te betalen.

Als je hulp nodig hebt, neem dan gerust contact op en deel met ons je campagne-doel.

Google analytics

Hoge conversie-percentages

Als je wilt adverteren via Google Ads moet je weten dat het pas succesvol werkt wanneer klanten (leads) actie nemen om je artikelen te kopen.

Alle advertentiediensten zoals Google AdWords maken het mogelijk om precies te weten te komen hoe vaak en op welk moment advertenties tot verkoop leiden, bijvoorbeeld wanneer een potentiële klant, een klant wordt.

Betere merkbekendheid

Zoekmachine adverteren is een efficiënt marketinginstrument om onder meer de zichtbaarheid van een merk in zijn markt te vergroten. Een doel van een SEA campagne zou daarom kunnen zijn om hoge vertoningen te hebben in zoekmachines met advertenties van je goederen of diensten.

Veelgestelde vragen

Google Ads is één van de meest populaire vormen van betaalde advertenties. Met Google Ads kan je jouw producten en services adverteren in Google, YouTube en andere grote platforms.

Google Ads is een van de meest effectieve manieren om je online verkeer en verkopen te stimuleren. Studies tonen aan dat je klanten 50% meer kans hebben om je artikelen te kopen nadat ze op jouw advertenties hebben geklikt.

Hoewel slim Google Ads beheer onovertroffen online prestaties levert, is het voor de adverteerder niet altijd eenvoudig om het te implementeren.

Google AdWords gebruikt een cost-per-click (CPC)-model waarbij je op specifieke keywords moet bieden. Je concurreert met anderen die ook adverteren op zoekwoorden die met de branche te maken hebben.

Werken met een digitaal marketingbureau zoals Delagoo geeft je de expertise die je nodig hebt om te adverteren in Google en je concurrenten voor te blijven.

Er zijn drie belangrijke typen Google Ads:

  • Zoeknetwerkcampagnes
    • Deze ads worden meestal in tekstformaat weergegeven op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines wanneer een gebruiker zoekt naar een product of service die vergelijkbaar is met die van jou.
  • Campagne in het Display Netwerk
    • Vaak in de vorm van een opvallende afbeelding die verschijnt op de websites die je doelgroep bezoekt.
  • Videocampagnes
    • Korte, boeiende video’s die worden afgespeeld voor of tijdens YouTube videos.

Andere typen Google Ads-campagnes zijn Shopping-campagnes en App-campagnes. Het selecteren van het juiste type Google AdWords campagne is een kwestie van welke inhoud je doelgroep het meest aanspreekt.

Een succesvolle campagne hangt nooit af van de grootte van het bedrijf. Het gebied en hoeveel advertentiebudget je hebt zijn van belang bij het werken aan het succes van een zoekcampagne.

Kleinere bedrijven kunnen er daarom best rekening mee houden dat ze alleen kunnen adverteren via Google AdWords wanneer het hen kan helpen winst te maken.

SEA biedt anders wel potentieel voor sommige bedrijven met weinig concurrentie aangezien de kosten voor een advertentie sterk afhankelijk zijn van de concurrentie en hoeveel keywords je kiest

Om deze reden kan het voor de adverteerder echter soms verrassend goedkoop zijn om gebruik te maken van reclame in een zoekmachine als je een nicheproduct in de kijker wilt zetten.

Als online marketing partner is het ons doel dat je de juiste mensen bereikt voor je product aan de hand van relevante advertenties bij een zoekopdracht.

Zo zorg je ervoor dat een advertentie werkt voor meer betrokkenheid, advertentie klikken en acties. Het verbeteren van de kwaliteitsscore helpt ons daarbij.

Kwaliteit is niet weg te denken bij een advertentie. De kwaliteitsscore in je Google Ads account geeft namelijk rechtstreeks aan hoe Google de relevantie van jouw zoekwoorden en advertenties beoordeelt.

Per zoekwoord test het je advertenties en krijg je een score die Google heeft berekend. Het toont hoe aantrekkelijk jouw advertentie werkt voor mensen die met dat keyword zoeken. De score gaat van 1 tot 10, waarbij 1 een slechte match aangeeft en 10 een goede match. Een kwaliteitsscore tussen 1 en 8 kan je best aanpassen.

De kwaliteitsscore is precies gebaseerd op de volgende drie belangrijke aspecten: verwachte klikfrequentie, advertentierelevantie en ervaring op bestemmingspagina (URL).

Display advertenties voor extra zichtbaarheid

Je kunt naast het online adverteren in de zoekresultaten van Google bij Delagoo jouw producten en services misschien nog eens extra onder de aandacht brengen binnen het Google display netwerk.

Bij display ads worden er foto’s of video’s gebruikt. Ze worden met de tools van Google in verschillende formaten en vormen weergegeven op een willekeurige positie op andere bestaande websites waar jouw potentiële klanten regelmatig op aanwezig zijn. Hierbij hoef je doorgaans ook minder te betalen dan de gemiddelde CPC.

Een voorbeeld hiervan zijn ads die je regelmatig ziet verschijnen op nieuwssites of bij het bekijken van een video op Youtube.

Zo helpen ze een bedrijf om hun verschillende producten of services met Google Ads te promoten, zelfs wanneer een potentiële klant andere websites bezoekt. Enkel wanneer iemand op zo’n advertentie klikt betaalt je bedrijf een klein bedrag.

We maken waardevolle advertenties met boeiende inhoud en aantrekkelijke call-to-actions. Op deze manier gaan we jouw online marketing doelgroep aanmoedigen om via een andere website door te klikken naar jouw bestaande website.

Met de advertentie hoef je klanten aan te zetten om door te gaan en een gewenste actie op je site te ondernemen zoals bijvoorbeeld een aankoop.

Eén van de voordelen van werken met display advertising is de mogelijkheid om meerdere varianten van een advertentie toe te voegen aan de campagne.

Hierdoor helpen we de formulering te verfijnen om een optimale advertentie te maken die meer verkoop oplevert. We bepalen samen met jou een geschikt budget per dag zodat je er vooral zeker van kunt zijn dat je nooit te veel uitgeeft.

Verschillende mogelijkheden om de juiste mensen te targeten

Aan een display campagne voeg je een doelgroep toe. De targetmogelijkheden bij display advertising van Google Ads zijn zeer uitgebreid. Hieronder zie je een overzicht van de belangrijkste opties van doelgroeptargeting.

doelgroeptargeting
  • Demografische doelgroepen: Doelgroepen op basis van leeftijd, geslacht en locatie die het meest geïnteresseerd zijn in de producten die je verkoopt.
  • In-market doelgroepen: Deze richt zich op een groep die de intentie hebben een aankoop te doen die gerelateerd is aan je bedrijf en producten.
  • Affiniteitsdoelgroepen: Hiermee kies je voor gebruikers die consistent zijn in het zien of kopen van een product zoals die van jou.
  • Remarketing doelgroepen: Om mensen te vinden die jouw website eerder hebben bezocht maar vervolgens hebben verlaten. Je plaatst later een advertentie van wat ze op jouw website hebben bekeken. Zo geef je hen de kans om weer te keren.
  • Vergelijkbare doelgroepen: Hier nemen ze informatie van surfers die vergelijkbaar zijn met degenen die zijn getarget door je remarketing en plaatst jouw advertentie voor hen vanwege hun gerelateerde interesses.

Content targeting

Google biedt met display advertising ook de mogelijkheid om alle advertenties te targeten op basis van content. Hieronder vind je een overzicht van de drie opties:

  • Targeting op zoekwoorden: Op basis van de context van een pagina-URL mag jouw advertentie worden weergegeven als deze dezelfde of vergelijkbare keywords heeft.
  • Targeten op plaatsing: Hiermee kun je naar eigen inzicht bepalen op welke websites of pagina-URL’s je jouw advertentie duidelijk wilt laten weergeven.
  • Targeten op onderwerpen: Een bredere targetingoptie om ads te plaatsen op pagina’s die puur zijn gericht op het onderwerp van jouw advertentie.

De verschillen tussen SEO en SEA

Hier zie je een overzicht van belangrijke verschillen van SEO (zoekmachineoptimalisatie) en SEA.

hoog in google

Sneller bovenaan

Als eerste verschijnen in de organische zoekresultatenpagina’s bij een zoekwoord hoeft zeker enkele maanden te duren, terwijl zoekmachineadvertenties meestal onmiddellijk mee zichtbaar zijn boven in Google.

Daarom veroorzaken de beste zoekmachineadvertenties onmiddellijke resultaten in termen van websiteverkeer terwijl dit bij zoekmachineoptimalisatie even kan duren omdat je daarvoor geen vergoeding betaalt.

inzicht

Een beter inzicht

Google laat je verder toe om meer inzicht te krijgen in betaalde advertenties. Je kunt door te starten met SEA in je Google Ads account beter kijken bij welke zoekwoorden klanten actie ondernemen en tegen welke kosten. 

Zo weet je hoe je je potentiële klanten in de toekomst kunt bereiken.

online zichtbaarheid

Hogere zichtbaarheid

Na het maken van een betaalde advertentie staat de naam van je bedrijf meestal mee boven in de pagina van Google wanneer iemand met je keywords zoekt. Meestal worden er vier advertenties op desktops getoond en drie op mobiele telefoons.

De gebruiker ziet dus de zoekopdrachten waar jij geld aan uitgeeft, ook als ze er langs scrollen. De hoogste onbetaalde zoekresultaten zijn daarom soms niet snel zichtbaar.

Bereik een specifieke doelgroep

Door te starten met advertenties te betalen kun je specifieke zoekwoorden targeten, wat ook bij zoekmachineoptimalisatie het geval is.

Maar, je kunt je met advertenties ook rechtstreeks richten op een specifieke regio waar je (potentiële) klanten zich bevinden of de taal die ze spreken en doelgroepen op basis van eerdere websitebezoeken.

mogelijkheden

Meer opties

Met het instellen van een betaalde advertentie heb je meer controle en ruimte om je marketingboodschap op elk moment over te brengen.

Breng bedrijfsinformatie extra onder de aandacht. De advertenties helpen je om extra informatie te geven in de vorm van extensies zoals je telefoonnummer, openingstijden, bedrijfslocatie en meer.

Haal snel je doelstellingen

Wij zijn een doelgericht online marketing bureau. Het verwerven van de hoogste betaalde positie kan een bezoekersaantal aanzienlijk verhogen. 

Delagoo kan advertenties via Google Ads instellen voor je bedrijf met een top strategie op maat om ervoor te zorgen dat je enkel de meest geïnteresseerde bezoekers krijgt voor het best mogelijke budget.

Hierdoor krijg je ook het grootste waar voor je geld.

Wat Delagoo jou biedt

Adverteren in de beste posities

Onze experts hebben veel kennis en ervaring en helpen je graag met bij het online adverteren in Google binnen de eerste posities in het zoeknetwerk en/of display netwerk.

Campagne optimalisatie

We beheren en optimaliseren stap voor stap alle aspecten van je Google Ads campagne inclusief biedingen, keywords en kort maar krachtige advertentieteksten met call-to-actions.

Zo zorgt Delagoo voor de beste resultaten.

Hogere omzet

Dankzij onze brede service en aan de hand van continue optimalisaties maken we het mogelijk dat je jouw doelen echt binnen een korte tijd behaalt en jouw verkoop verhoogt.

Laat Delagoo je Google Ads account beheren​

Op zoek naar een online marketing team om je bedrijf te onderscheiden van je concurrenten? Hulp nodig bij online adverteren met Google Ads? Laat ons je verhaal delen!

Wij hebben heel wat kennis en ervaring in het beheren van Google Ads accounts. Laat je idee en vragen achter en wij gaan meteen aan de slag met je nieuw of bestaand account.

Wij voeren eerst een analyse uit en bepalen de geschatte kosten voor je campagne via Google. Contacteer ons vandaag nog via onze site, e-mail of telefoonnummer voor een gratis offerte op maat. Op de hoogte blijven van onze nieuwtjes? Volg ons op Facebook!